Már 342 szócikk közül válogathatsz.

A Politikapédia egy bárki által hozzáférhető és szerkeszthető webes tudástár. Legyél Te is a Politikapédiát építő közösség tagja, és járulj hozzá, hogy minél több hasznos információ legyen az oldalon! Addig is, jó olvasgatást kívánunk!


Front group (kirakatszervezet)

 

A front group kifejezés olyan civil szervezetet jelöl, aminek célja látszólag egy bizonyos ügy propagálása, népszerűsítése, valójában azonban egy másik szervezet (pl. vállalat, vagy politikai párt) érdekeit szolgálja, anélkül, hogy a kapcsolat nyilvánvaló és publikus lenne.

A front group jellegzetessége, hogy alulról szerveződő civil kezdeményezésnek tűnik és megpróbálja titokban tartani szervezetet a háttérből szponzoráló, finanszírozó szervezet kilétét.

 

Ilyen csoportokat számos egyesült államokbeli nagyvállalat alkalmaz lobby, illetve kommunikációs célokra. Szénbányászattal foglalkozó vállalatok például környezetvédelmi csoportokat hoztak létre, melyek azt állítják, hogy a szén-dioxid kibocsátás és a globális felmelegedés jótékony hatású, mivel hozzájárul a flóra növekedéséhez. Egy további példa a dohány-, vendéglátó és szeszesitalipar által létrehozott fogyasztói csoport (Center for Consumer Freedom – CCF), mely látszólag a fogyasztók jogaiért harcol, hogy szabadon igyanak, egyenek és dohányozzanak.
 


A szócikkhez társított címkék:
front group , kirakatszervezet , kommunikáció

Szponzorált hirdetések

 



Szakmai partner




Szakmai partner