Front group (kirakatszervezet)
A front group kifejezés olyan civil szervezetet jelöl, aminek célja látszólag egy bizonyos ügy propagálása, népszerűsítése, valójában azonban egy másik szervezet (pl. vállalat, vagy politikai párt) érdekeit szolgálja, anélkül, hogy a kapcsolat nyilvánvaló és publikus lenne.
A front group jellegzetessége, hogy alulról szerveződő civil kezdeményezésnek tűnik és megpróbálja titokban tartani szervezetet a háttérből szponzoráló, finanszírozó szervezet kilétét.
Ilyen csoportokat számos egyesült államokbeli nagyvállalat alkalmaz lobby, illetve kommunikációs célokra. Szénbányászattal foglalkozó vállalatok például környezetvédelmi csoportokat hoztak létre, melyek azt állítják, hogy a szén-dioxid kibocsátás és a globális felmelegedés jótékony hatású, mivel hozzájárul a flóra növekedéséhez. Egy további példa a dohány-, vendéglátó és szeszesitalipar által létrehozott fogyasztói csoport (Center for Consumer Freedom – CCF), mely látszólag a fogyasztók jogaiért harcol, hogy szabadon igyanak, egyenek és dohányozzanak.